|  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  







Handla

Du kan ringa, maila eller faxa in beställningen till oss.

När du har lagt din beställning blir det ett avtal om köp mellan er och KW husprodukter.se. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktighet i pris eller leveranstid skulle visa sig så förbehåller sig KW husprodukter.se rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

KW husprodukter.se ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).

KW husprodukter.se förbehåller sig rätten att neka en order.

Alla order har en expeditionsavgift på 195:- .

Priserna som anges är alltid inklusive moms.

Vi reserverar oss för eventuella tryck och skrivfel, du har då full rätt att ändra eller makulera ditt köp.
Vid upptäckten av falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer det att polisanmälas.


Betalningar

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år eller för företag att du är registrerad hos Bolagsverket. En förenklad kreditprövning kommer att genomföras. Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar för privatpersoner och 20 dagar för företag. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift enligt lag på 50 kr, samt dröjsmålsränta med 1,5 % per månad.

Återbetalningar
I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning på kontokort/ bankkonto eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

Leverans

Efter beställning är gjord skickas inom ett par dagar en leveransbekräftelse som anger när varorna beräknas att levereras. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt datum. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och då få närmare information om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges.

För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges eller via närmsta ombud. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.

Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Fraktfritt gäller för de flesta beställningar hos KW husprodukter.se. OBS! Gäller ej stugor, garage, förråd, krukhus.   Vid frågor gällande fraktkostnad var vänlig kontakta kundtjänst.

 Vissa produkter kräver hjälp av t ex truck eller hjullastare vid avlastning. Exempel på sådana varor är takstolar, gavelspetsar och byggsatser till stugor, garage, förråd, krukhus och skivmaterial. KW husprodukter.se förbehåller sig rätten att vid dessa tillfällen debitera kunden extra kostnader som uppkommer vid avlastning och detta faktureras i efterskott. Det är viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg.

Export

KW husprodukter.se levererar och administrerar enbart ordrar inom Sverige.

Delad order

Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Detta sker speciellt då ordern innehåller varor från flera tillverkare. Vid frågor om delad leverans var vänlig och kontakta vår kundtjänst.

Ej mottagen order

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut.

Garantier

KW husprodukter.se strävar efter att i samarbete med våra leverantörer erbjuda de bästa garantierna på våra produkter. För att se garantier för just den produkt du köper läs mer på information om produkten eller ring kundservice. Vid fel som täcks av garantin ska varan repareras utan kostnad för dig. Om en reparatör skickas ut i anmälda garantiärenden och inga fel kan konstateras måste vi via våra leverantörer debitera dig de kostnader som eventuellt uppstår. Detta gäller även i de fall då du orsakat skadan själv som vid t ex felmontering eller handhavandefel. Kom ihåg att spara fakturan då den fungerar som garantibevis.

Reklamation

Om köparen visar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende ber vi kunden att kontakta vår kundservice så vi kan se till så att felet rättas till. Vid de fall där en vara byts ut åligger det köparen att returnera det felaktiga godset till säljaren.

Vid synliga eller dolda skador behöver vi  fotodokumentation  på skadan. Vill ni göra en reklamation kontakta vår kundservice.

Skulle någon av de levererade varorna vara fel ber vi dig kontakta vår kundservice så snart som möjligt.

Ångerrätt

Konsument

Varje ångerrätt är specifik för varje produkt, därför kommer ni se er beställnings ångerdagar i ert ordererkännande.  Vid mottagen vara som är beställnings vara har ni ej ångerrätt.

När kunden godkänner våra köpvillkor vid beställning samtycker kunden till att KW husprodukter.se  påbörjar fullgörandet av beställningen. Detta innebär att kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkter som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.